dimecres, 2 de gener del 2013

Madeira est


Ponta de São Lourenço
Des de Santana sortim per la via ràpida direcció Funchal, abans d'arribar a Machico agafem la ER 109 direcció Caniçal. Alla on acaba la carretera comença la ruta de la Ponta de São Lourenço, es tracta d'un recorregut de 3 km. per trajecte sense gaire desnivell i de fàcil accés. Aquets camí transcorre per un passeig sense abres amb bones vistes de la costa nord i sud de l'illa així com de les illes Desertas i Porto Santo. Recomanem portar el banyador ja que hi ha dos accesos a les platjes de pedra negra per el que aconsellem portar un bon calçat tant per fer la ruta com per ficar-se a l'aigua.
Santa Cruz

Tornant cap a Funchal ens aturem en el poble de Santa Cruz, destaca per l'església de São Salvador i pel seu passeig marítim.

Rocha do Navio
Una vegada a Santana abans d'anar a l'hotel ens acostem a Achadas da Cruz on s'ubica un telefèric que de forma quasi vertical baixa fins a la Rocha do Navio per poder transportar els productes agrícoles que es conrreen a la fajã, és un terreny pla a la vora del mar on hi ha vinyes i plantacions de fruites tropicals; aqueta zona està declarada Reserva Natural i és l'hàbitat potencial de la foca monje.

21 comentaris:

  1. Hola Mireia,
    Me he llegit el text i la veritat que m'agrada molt el viatge que vols fer ha Madeira. T’adjunto
    una mica descripció de l’itinerari perquè realitzis i li treguis el major profit possible, també com pot veure llegiràs el clima i com es.
    Aquesta és una de les capitals més boniques i netes a Europa té una rica història, i és ben coneguda pels seus restaurants de primera classe i hotels, clima temperat, gent hospitalària i el centre de Madeira, de fama mundial del vi. Tots els que fan Funchal tant un lloc interessant i emocionant en què tothom pot trobar alguna cosa agradable de fer. Les principals atraccions de Funchal començar amb la seva solució de impressionant i te un amfiteatre natural, envoltat de les verdes muntanyes i enfront de les aigües de l'Atlàntic.
    Be ara intentaré donar-te els llocs mes interesants que estan dividits. Perquè coneixes aquesta illa i puguis veure lo màxim possible d’aquest lloc.
    Les ciutats que anomenaré son les següents ( Funchal, Monte, Cambra de llops, Porto Moniz, Sant Vicent i el centre de volcans, Santana, Currals das Freiras, Machico, Calheta, Caniçal, Boaventura i per últim Porto Sant).
    Espero que te agradi el llocs anomenats i puguis veure tot lo que t’agradi mes.
    Un salut.
    Jonathan.

    ResponElimina
  2. Hola Jonathan,
    Crec que t'has equivocat a l'escriure en aquest bloc. Nosaltres som en Jordi i en Marià, qui expliquem en aquest bloc els nostres viatges. Com has vist en aquesta entrada expliquem la ruta que vam fer per Madeira al cal d'any.
    Gràcies, però per la teva explicació de l'illa.
    Salutacions,
    Jordi i Marià

    ResponElimina
  3. Hola,
    El principi de curs mirava els blocs dels meus companys, em va llama l’atenció el vostre bloc perquè m’agradaria viatjar, amb això puc descobrir altres mons i llocs que m'agradaria viatjar. Del vostre bloc m’interessa un viatja per anar a visitar que li agradarà a la meva nena és el millor lloc que val la pena visitar. M'agradaria fer els viatges que heu ensenyat. (Cambrils). Quina elusió.
    En un cap de setmana he pinçat viatjar a Madrid al parc d'atraccions La Warner Bros i us vull fer una pregunta. penso de viatjar-me aviat i vull saber quin lloc queda al parc d'atraccions La Warner Bros. .
    Moltes felicitats pel bloc.
    I moltes gràcies per endavant
    Laila Ahmian

    ResponElimina
  4. Hola Laila,
    Perdó no havia vist el teu comentari fins ara! Gràcies pels teus comentaris!! Estem molt contents que t'agradi el nostre blog.
    Respecte al Parc d'atraccions de la Warner Bross no hi hem anat, però segur que està molt ben comunicat amb Madrid. Aquí et deixem l'enllaç al web del parc (http://www.parquewarner.com/)
    Salut i bons viatges!
    Marià

    ResponElimina
  5. Hola!
    Acabo de veure el vostre bloc, té que ser tan divertit viatjar tant! M'agradaria visitar molts de llocs com vosaltres podeu fer. S'aprèn molt viatjant, a més de divertir-se a més no poder. Espero que algun dia pugui ser com vosaltres! És molt bonic recórrer el mon i contemplar la naturalesa i els paisatges que té, els seus rius, oceans, paratges verds, etc..
    Conèixer altres cultures i races te que ser algú fascinant! Aprens a conviure amb altre gent, gent que pensa de manera diferent a tu i s’aprenen coses noves (vocabulari, menjars..)
    Si visiteu algun lloc on hi hagi animals exòtics i diferents als d’aquí poseu fotos sisplau!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Alex!!
      Fa dos anys ens comentaves que si mai visitàvem algun lloc on hi hagin animals exòtics compartíssim fotos... Doncs bé, dit i fet!!
      Estem compartint el nostre viatge per Kenya i Tanzània, on hem vist molts animals que no es poden veure per aquí...
      #Àfrica
      Esperem que t'agradin les fotos!
      Atentament,
      Marià

      Elimina
  6. Gràcies Alex pels teus comentaris!
    Com bé dius, viatjar és tota una experiència i et fa crèixer com a persona, descobrint altres realitats del nostre planeta.

    Salutacions i bons viatges!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,

      Fa mesos que segueixo el vostre blog perquè m'apassiona viatjar, perquè abans de tot a mi m’apassiona viatjar, i m’agrada sempre descobrir llocs nous i bonics, això ho
      vaig descobrir a través del teu blog, la veritat vaig gaudir molt llegint al teu blog i sobre Madeira, aquesta terra que sempre escoltava la gent parlant d'ella, però mai imaginava que sigui un lloc tan bonic , això ho vaig descobrir a través del teu blog que m’ha transmet una idea molt clara sobre Madeira, i la seva historia.

      Ara tinc moltes ganes de visitar Madeira i descobrir aquesta terra, segurament
      l’estiu que ve aniré amb la meva família de vacances.

      Us felicito pel blog. Ja us enviaré les meves impressions des de Madeira!

      I moltes gràcies per endavant.

      Israel

      Elimina
    2. Gràcies Israel pels teus comentaris!
      Ens fa molta il·lusió que t'hagi agradat el nostre blog! ;)
      Segur que Madeira t'agradarà molt, és una illa molt assequible amb un munt de possibilitats: bon menjar, bones rutes per fer excursions, practicar submarinisme...
      Ja ens explicaràs que t'ha semblat quan hi vagis.
      Salutacions,
      Jordi i Marià

      Elimina
  7. Hola,

    En primer lloc vull dir-vos que m'encanta visitar el vostre blog, ja que m'inspira per pensar nous llocs que m'agradaria visitar o simplement informar-me millor de més llocs al món que val la pena conèixer. Diverses vegades he sentit parlar de Madeira però mai havia pensat buscar informació sobre aquest lloc. Fins avui, i gràcies a aquest blog ara la conec una mica millor i entenc per que la gent parla sempre de Madeira.

    Una salutació per la bona informació que està escrita.

    Iva V.

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies Iva pel teu comentari!
    La veritat és que Madeira ens va encantar, és una illa amb moltes possibilitats i encantats que el nostre blog t'hagi ajudat a decidir en els teus propers viatges!
    Si hi vas ja ens explicaràs la teva experiència!
    Gràcies!! ;)
    Jordi i Marià

    ResponElimina
  9. Hola, des del meu punt de vista el blogg està ben fet i compleix els requisits demanats, però trobo a faltar una itroducció on es presenti qui escriu, el motiu per que ha triat aquest lloc i una petita presentació del lloc abans de entrar-hi en tema.

    ResponElimina
  10. Moltes gràcies Diana pels comentaris!! Tens tota la raó, estaria molt bé escriure una introducció explicant qui som i què fem...
    Ho tindrem en compte!!

    Una abraçada!!

    Jordi i Marià

    ResponElimina
  11. Hola vull dir-vos que m'encanta visitar el vostre blog. M'agradaria visitar molts de llocs com vosaltres podeu fer.És molt bonic recórrer el món i contempLar la naturalesa,del vostre blog m'enteressa un viatje per anar a visitar que li agradarà molt a la meva germana és el millor lloc que val la pena visitar
    Moltes gràcies!!!

    ResponElimina
  12. Hola.

    Sempre i somiat en anar a Madeira i Gaudir de l'arquitectura i les meravelloses platges que es troben és aquesta petita illa de l'atlàntic.

    Malgrat la quarantena, aquest estiu no podré anar, però gràcies al teu blog he pogut conèixer l'església de santa creu, la ruta Sao lourenço i submergir-me en aquesta espectacular illa sense la necessitat de sortir de la meva habitació.
    Moltes gràcies i molt bona feina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia!!

      Moltes gràcies pel teu comentari, la veritat és que Madeira és una destinació increïble, nosaltres en tenim un molt bon record. Esperem que acabi aviat la pandèmia de la COVID-19 i puguem tornar a gaudir dels viatges.

      Salutacions!

      Marià

      Elimina
  13. Fer un viatje a Madeira i visitar tots els seus monuments més importants, és un gran luxe

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Danae pel teu comentari. T'animem a viatjar a aquesta destinació, estem segurs que et sorprendrà!
      Salutacions!
      Marià

      Elimina
  14. Hola jo sóc una persona que no em crida molt l'atenció aquests viatges, però el cert és que el vostre viatge m'ha agradat molt, m'han donat ganes d'haver passat aquesta experiència amb vosaltres i espero gaudir-la pròximament. Fa temps que vull anar de viatge al Portugal i sé que quan vagi aniré a fer aquest camí tan meravellós que heu fet. Moltes gràcies, blogs com aquest m'ajuden a saber què fer en el meu viatge.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies pel teu comentari!!

      Molt agraïts si el nostre blog t'ha ajudat a decidir-te per aquesta destinació en futurs viatges. Esperem que ben aviat puguem tornar a viatjar, per seguir descobrint-vos el món.

      Salutacions!

      Marià

      Elimina